Birbiriyle alakalı iki komut var: <b>SOY</b> ve <b>OTOKENAR</b> (Kısaltması: <b>OTK</b>)
İngilizceleri <b>PEEL</b> ve <b>AUTOEDGE</b> (Alias: <b>AE</b>)
Herhangi bir katı nesnesini (hatta diğer yüzey veya hacim ifade eden nesneleri de) tek bir yüzey nesnesine (POLFACE MESH) haline getirmek için kullanacağımız komut <b>SOY (PEEL)</b>'dur.
SOY komutunu aynı katman ve renge sahip birden fazla nesneyi birleştirmek için de kullanabilirsiniz.
SOY komutu sonucu oluşan POLYFACE nesnesi üzerinde yüzeyleri oluşturan üçgenlerin tüm kenarları görünür durumdadır. Üçgen yüzeylerin uzayda oluşturduğu açının belirlenen keskinlik açısından daha geniş olanlarının arasındaki çizgiyi görünmez yapabilirsiniz. Bunun için kullancağınız komut ise <b>OTOKENAR </b>(<b>AUTOEDGE</b>)komutudur. Keskinlik açısının 90 dereceden küçük olması tüm kenarları görünmez yapabilir. Bu durumda SPLFRAME değişkeni ile oynayarak tüm kenarları görünür hale getirebilirsiniz.
|