Değerli kullanıcılarımız,
Bize gelen destek taleplerinden edindiğimiz gözlemleri ve firma içindeki kendi tecrübelerimizi sizinle paylaşmak istiyoruz.
Sizlerden de ekran kartları ile ilgili tecrübelerinizi buraya aktarmanızı rica ediyoruz.
Genel bir ifade ile Nvidia'nın ATI'ye oranla işine daha çok yatırım yaptığını söyleyebiliriz. Nvidia'nın sürücü desteği ve geliştirme temposu ATI'den daha iyi. Özellikle ATI, Mobility serisinde sürücü desteğini laptop üreticilerine yıkmış durumda. Laptop üreticileri de bu konuyu öncelik listesine almıyorlar.
İleride tekelleşme riski barındırmakla birlikte, şimdilik -bize göre- ibre Nvidia'yı gösteriyor.
Geliştiricilerimizin şöyle bir yorumu var:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">nvidia'nın hangi tip kartları derseniz, şu adres üzerinden gidelim:
http://www.nvidia.com/page/desktop.html
bu sayfada 3 ana başlık göreceksiniz:
home / play / work
ev ve oyun için en çok satan: geforce.
nforce'u bilmiyorum.
şimdi fiyat olarak en uygunlarının geforce olduğunu biliyorum.
kullanıcılarımızın hangi fiyat aralığında olduklarını bilmiyorum.
ama teknik özellik olarak ben evde geforce 9500 gt'den gayet memnunum.
9500 gt'nin fiyatı bildiğim kadarıyla 150 ytl civarında.
bu yüzden performans açısından nvidia 9500 gt'den aşağısı olmasın derim.
ama 9600 gt şu anda birçok laptop'da standard olmuş durumda
fiyatı da 250 ytl civarında.
netice itibariyle geforce serisi tercih edecekler için:
alabiliyolarsa tercihen 9600 gt alsınlar
ama minimum 9500 gt olsun, bunun altına inmesinler.
zira ilerde reflection veya diğer bazı efektler için (örnek: reflection + cube mapping)
sağlam karta ihtiyaç olacaktır.
üst limit vermeye gerek yoktur diye tahmin ediyorum:
cebine güvenen istediği kadar uçabilir.
ekran kartı hafıza konusuna gelince
adeko'da (ileriye yönelik) ne kadar önemli olur şu anda tam öngöremiyorum
ama yine de garanti olsun diye 512 mb'den aşağı olmamasını öneririm.
ilerde mesela noktasal ışık kaynağı ve/veya gpu-based ray-tracing yapmak istesek
gpu üzerine epey bi veri yüklemek gerekebilir.
neden diye soracak olursanız, basit bir örnek vereyim:
en kaliteli gölgeler için shadow-map resolution 8192x8192 = 64 mb yer tutuyor.
noktasal ışık kaynağı için 6 ayrı shadow map lazım: 6x64 = 384 mb.
<i>Sayılar durumu özetliyor</i>
hatta standard olarak 1 gb almaya gayret etsinler..
çünkü gpu üzerinde sadece shadow-map olmayacak,
bir sürü texture + render target vs de olacak..
ama ileride de sadece directional ışıkta kalacağız derseniz
standard 512mb olsun (fazla hafıza göz çıkarmaz diye düşünüyorum)
*** ÖNEMLİ: gpu hafızası PAYLAŞIMSIZ OLARAK bu sayılar olsun (!)
zira gpu üzerindeki mem-bandwidth yüksek
ama ana hafızayla gpu arası bandwidth çok düşük
(yoksa shader'ları boşuna yazmış oluruz)
geforce 9500 gt için standard mem config = 256 mb (ama bendeki 1gb mesela)
geforce 9600 gt için standard mem config = 512 mb (1.5 gb de gördüm galiba)
geforce üzerinde bu kadar durmanın en önemli sebebi:
birçok research yapan yabancı üniversiteler + kurumlar
algoritmalarını neredeyse sadece geforce üzerinde test ediyolar.
quadro konusunda fazla bir bilgim yok.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">