Yeni bir başlık gönderCevap gönder 1. sayfa (Toplam 1 sayfa)   [ 15 mesaj ]
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Adeko Windows x64 Desteksizliği
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2010 18:33 

Kayıt: 18 Oca 2010 17:35
Mesajlar: 13
Konum: Turkey
Merhabalar.

Vista Business x64 Kullanmak zorundayım.

Çünkü Şirketim Yüksek gerçekçilikte Modelleme ve Animasyonda yaptığı için AutoDesk yazılımları kullanmakta. Elbetteki bellek ve render hızı düşünülürse 64 bit programlar kullanıyoruz.

Şubelerim adeko kullanıyor diğer müşterilerimize hızlı hizmet verebilmek için. Normalde fazla kullanmadığımız Kapı ve Pencere resimlerini 3 gün önce ihtiyaç sebebiyle oda içerisine ekledik.

Sonra renderlarda dikkat ettik ki, Kapı ve pencere resimleri yerine katman malzemesini(şeker beyaz) kullanıyor ve kapılar beyaz çıkıyor.

10 Bilgisayarda da x64 yüklü ve tüm adekolarda aynı sorun var. Muhtemel olan zaten Adeko'nun x64 desteği olmadığı için icad.exe'yi yüklemeden sonra patch liyoruz. Desteksiz birkaç dll yüzünden resimler SHADE olarak görünüyor ama render da görünmüyor.

Ben Adeko 10 çıktığında 10'a geçeceğim. Ancak geçmeyecek x64 kullanıcısı arkadaşlar ve 10'a geçene kadar bana bu konuda nasıl destekte bulunabilirsiniz merak ediyorum.

Ayrıca bir tasarım programında olması gereken render ayarları Adeko'da yetersizliklerden dolayı yüksek renkler(Highlights) ve Shadows(Gölgeler) arasında dengeyi ayarlayamıyoruz ve renderlarda gölgelerin koyuluklarını PhotoShop üzerinden kaldırmamız gerekiyor. Tabi biz örneklemeyi 3DSMax'den düşündüğümüz için Exprosure Control bize adekoda sıkıntı yaratıyor.

Diğer bir konu gelecek teknolojisi 128 bit üzerine kurulmaya başlanmışken Adeko'nun en azından 64 bit desteğine uyarlanması programınız için mükemmel bir artı sağlayacaktır. Zor bir şey elbet ama yine bir ilke imza atabilirsiniz.

Son olarak da Işık yetersizlikleri. Mesela görüntü gerçekçiliği sağlaması açısından yeni sürümlere uzatılabilen, dikdörtgen ve tam disk şeklinde ışıklar eklemenizi programınızın gelişmesi ve profesyonelleşmesi açısından olumlu buluyorum.

Edit: Ayrıca aklıma gelmişken. Osnap sistemi neden kalıcı olmuyor. Yani tümünü açtıktan sonra farklı bir komuta girdiğimizde tekrar kapanmış olabiliyor veya adekoyu kapatıp açtığımızda. Şablon dosyasında tamamını açsak kaydetsek tümü açık gelir mi?

Bu son üç söylediğim temenni idi takdiri size kalmış. Fakat bu resim yükleme olayını çözmemiz için bir patch veya sp rica edeceğim.

Volkan Manioğlu
AutoDesk LA - MSCE
M-Dizayn Bilgisayar Destekli Tasarım - Tanıtım ve Reklam Ajansı


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 19 Oca 2010 18:38 

Kayıt: 01 Haz 2007 09:41
Mesajlar: 244
Konum: Turkey
sizin sorununuz işletim sisteminizin 64 bit olmasından kaynaklanmıyor,malzeme kütüphanesi ön belleğini tazeleyin sorun düzelecektir birde kullandığınız versiyon hangisi en son güncel sürümü kullanmayı deneyin
adeko 10 da dirtdörtgen panel işıkta geliyor renderlar daha gerçekçi olacak

www.cizimci.com


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 19 Oca 2010 21:59 
Site Admin

Kayıt: 07 Oca 2002 13:14
Mesajlar: 1085
Konum: Turkey
Volkan Bey,

cizimci.com'un söylediği gibi bahsettiğiniz hususların OS'unuzun 64bit olması ile bir ilgisi yok. 32 bit ile 64 bit farkına gelince yaklaşık olarak %10-20 bir hızlanma beklenebilir. Ancak normal bir gözün 10 salise tutan bir işlemin 8 salise sürmesini farketmesi pek olası olmasa gerek. Render hızına gelince bu konuda da zaten çok çekirdek desteği, 64bit desteğinden çok daha önemli ki ADeko10'da bu konu çözülmüş durumda.

Firma olarak körü körüne teknolojiyi takip etmek yerine, kullanıcılarımızın minimum bedelle maksimum faydayı elde edebilecekleri çözümler üzerinde çalışmayı daha uygun görüyoruz. Müşterilerimizin (dolayısı ile ülkemizin) israf etmesini önlemek firmamızın önde gelen görevlerindendir. Araç amaçdan önde değildir.

<font color="teal"><i>Not1: 128 bit teknolojisi AMD'nin 2 sene sonra çıkartmayı planladığı bir işlemci.
Not2: 64bit ve 32bit mimariler arasındaki farkı öğrenmek için detaylı bilgiye aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz: http://www.stata.com/support/faqs/win/64bit2.html</i></font id="teal">

Çözümlere gelince:

1- Kapı ve pencere kasalarına farklı bir renk atamak sizin elinizde. Kaplama ayarlarından KAPI-PENCERE katmanına istediğiniz malzemeyi atayabilirsiniz. Bunu bundan sonraki tüm çizimler için kalıcı olmasını istiyorsanız şablon (template) çizim içinde bu değişiklikleri yapın (default template: <b><Adeko klasörü>\<firma klasörü>\adeko.dwg</b>)

2- Gölgenin koyuluğunu hafifletmek için genel aydınlığı açabilirsiniz. Dengeyi yakalamak için tabii direk ışığı kısmanız gerekebilir.

3- Dikdörtgen ışıklar ADeko10 ile birlikte geliyor.

4- Nokta yakalamayı (osnap) ADeko gerekli olan durumlarda otomatik olarak açar ve kapatır.

Bunlar dışında 1-2 sorunuz daha var ama ne ifade etmek istediğinizi tam olarak anlamak mümkün olmadı. Muradınızı net terimlerle anlatmanızı rica ediyorum.


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2010 13:40 

Kayıt: 18 Oca 2010 17:35
Mesajlar: 13
Konum: Turkey
Tekrar Merhabalar. Destek/Support dediklerinizin tamamına katılıyorum elbette ve programın Türk menşei li olması sebebiyle de destekliyorum.

Küstahlık yapmak istemem ama 18 yıldır CG sistemleri ile profesyonel olarak haşır neşirim. AMD'nin genel mimarisini iyi bilirim ve programların 64 bit testlerini Beta Tester olarak şirket bünyemde yapmaktayım.

Dev memory limitleri, Kullandığımız Render Farm sistemleri 64 bit mimarisine 64 bit çıkar çıkmaz geçmiştir. Ama sizin bahsettiğiniz nanosaniyelik göz yanılması, benim bahsettiğim render süresidir ve de bu tam yarı yarıyadır. Kendi elimle testlerini yaptım aynı özellikte maiknelerle. 1753x1240 px bir renderda 32 bitte: 62:10dak 64 bitte: 27:00 dakikadır sonuçlar bilginize. Bunu CG sistemlerin tamamına hakim olanlar ifade edebilir.

Benim, Türk yapımı profesyonel bir programın daha da iyi olabilmesi ve benzerlerine fark atabilmesi için getirdiğim önerilerdir. Takdiri size kalmıştır.

Sorunum ilk paragraflarda, diğerleri de temennidir.

Kapıların şeker beyazı çıkması veya kapakların gri çıkması, benim renk atmak istememle alakalı değil, çünkü ben elimdeki kapı, pencere ve kapak resimlerini kullanarak render'da görüntülemek istiyorum, malzeme atamak değil. Problemin resimlerin programa yüklenememesi veya raster image'ların okunamamasından kaynaklanıyor diye düşünüyorum. İşin enteresan kısmı Shade de görünüp render da görüntülenmemesi.

Adeko 9.1 kullanıyoruz bu arada.

İlginize teşekkürler. İyi çalışmalar

Edit: Bu arada Malzeme kütüphanesi önbelleğini tazelemem sorunu çözmüyor. Çünkü ben malzeme kaplamıyorum, Image kapak, kapı veya pencere yüklüyorum. Tahminimce bunlar da malzeme değil raster image olarak çağırılıyorlar.

Volkan Manioğlu
AutoDesk LA - MSCE
M-Dizayn Bilgisayar Destekli Tasarım - Tanıtım ve Reklam Ajansı


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2010 13:46 

Kayıt: 01 Haz 2007 09:41
Mesajlar: 244
Konum: Turkey
9.2.4 versiyonunu yükleyin kapıların renderda gözükmeme olayınız çözülecektir

www.cizimci.com


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2010 13:50 

Kayıt: 18 Oca 2010 17:35
Mesajlar: 13
Konum: Turkey
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by cizimci.com</i>

9.2.4 versiyonunu yükleyin kapıların renderda gözükmeme olayınız çözülecektir

www.cizimci.com
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Teşekkür ediyorum.

Volkan Manioğlu
AutoDesk LA - MSCE
M-Dizayn Bilgisayar Destekli Tasarım - Tanıtım ve Reklam Ajansı


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2010 14:41 

Kayıt: 01 Haz 2007 09:41
Mesajlar: 244
Konum: Turkey
64 bit destek konusunda size% 100 katılıyorum
Adeko10 renderda Hyper Threading (çift çekirdek) teknolojisini
desteklemekte.

Düşünseneniz 4 çekirdekli bir pc niz var render süresi 1 / 4 e düşecek, Birde bunun üstüne 64 bit desteğide olsa belkide süre 1 / 6 ya düşecek

Fakat şöylede bir durum varki Adeko10 Threading Hiper teknolojisini desteklemiyor,sadece render kısmı destekliyor
anlıcanız çizim kısmı yine malesef tek çekirdek üzerinde çalışıyor.

Siz kullanıcılarımızın önerileri doğrultusunda program gelişiyor,
64 bit desteği ve Hyper Threading teknolojisi konusunda ne kadar çok bize gaz verirseniz okadar erken yapılacaklar arasına girecektir bu konu.

www.cizimci.com


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2010 15:01 

Kayıt: 01 Haz 2007 09:41
Mesajlar: 244
Konum: Turkey
Sayın Destek/Support
(Firma olarak körü körüne teknolojiyi takip etmek yerine, kullanıcılarımızın minimum bedelle maksimum faydayı elde edebilecekleri
çözümler üzerinde çalışmayı daha uygun görüyoruz. Müşterilerimizin (dolayısı ile ülkemizin) israf etmesini
önlemek firmamızın önde gelen görevlerindendir. Araç amaçdan önde değildir.)

Programın 64bit desteği olmasının kullanıcılara ne gibi donanımsal olarak maliyet getireceğini anlamış değilim.
Sonuçta yeni nesil işlemcilerin hepsi 64 bit desteğine zaten sahip hatta en ucuz işlemciler bile.
Kullanıcıya işletim sistemi alırken 34bit yerine 64 işletim sisteminin fiyat farkı sadece 30 ila 80 tl arasında değişen bi fark olacaktır ki buda
öyle abartılacak bi rakam değildir.

(32 bit ile 64 bit farkına gelince yaklaşıkk olarak %10-20 bir hızlanma beklenebilir. Ancak normal bir gözün 10 salise tutan bir işlemin
8 salise sürmesini farketmesi pek olası olmasa gerek)
Katılamıyorum malesef çünkü bir projenin baştan sona çizilip bitmesi 10 salisede tamalanmıyor genel olarak düşünürsek her maus hareketinde
çizim bitene kadar bu 2 salise farlar birike birike totalde çok büyük sürelere ulaşabilir 30 dakika da bitecek bir proje neden 20 dakikada da bitmesin

Benim fikrim 64bit ve Hyper Threading e tam destek acil yapılması gerekenler arasında olmalı.yurt dışına açılıyoruz
profosyonellik konusunda Adeko nun imajı müthiş artacaktır.

www.cizimci.com


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2010 20:17 

Kayıt: 18 Oca 2010 17:35
Mesajlar: 13
Konum: Turkey
Merhabalar.

Dediğinize aynen katılıyorum. Destek/Support arkadaşımızın bahsettiği görsel 64bit desteği.

Yazılım olarak zor bir sistem olduğu için Adobe ve AutoDesk'in birkaç programı haricinde 64bit ile çalışan program sayısı az.

Elbette bir Türk şirketi olarak bunu uygulayabilseniz çok iyi olacak ama zor. Bunu kabul ediyorum.

Ancak farkı sizin verdiğiniz linkteki algoritma değilde işlemci clock saati. Biz programlarda bunu dikkate alıyoruz. Tabi bu da hız açısından önemli. Ama Hyper Thread bizim için çok önemli. Çoklu çekirdek konusunda da şöyle söyleyebilirim. Şirket bünyemde 4 işlemcili yani toplam 16 çekirdekli pcler mevcut render için. Bizim için önemine dikkat etmelisiniz.

Çizimci dostumuzun da dediği gibi avrupaya açılan bir Türk firması olarak Bazı yeniliklere öncü olmak 5 yıl sonra Adeko'nun durumunu değiştirecektir. Aynen destekliyorum.

Bir de çizimci dostum kapakları resim olarak atayınca kapak.bmp olarak kaydediyor yan yana ama bu dosyanın boyutu 126700px genişliğinde.

onu ps veya diğer Raster programlar desteklemiyor. Sen onları değiştirmeyi denedin mi? değiştirdiysen hangi programı önerirsin.

İyi çalışmalar dilerim ikinize de.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by cizimci.com</i>

Sayın Destek/Support
(Firma olarak körü körüne teknolojiyi takip etmek yerine, kullanıcılarımızın minimum bedelle maksimum faydayı elde edebilecekleri
çözümler üzerinde çalışmayı daha uygun görüyoruz. Müşterilerimizin (dolayısı ile ülkemizin) israf etmesini
önlemek firmamızın önde gelen görevlerindendir. Araç amaçdan önde değildir.)

Programın 64bit desteği olmasının kullanıcılara ne gibi donanımsal olarak maliyet getireceğini anlamış değilim.
Sonuçta yeni nesil işlemcilerin hepsi 64 bit desteğine zaten sahip hatta en ucuz işlemciler bile.
Kullanıcıya işletim sistemi alırken 34bit yerine 64 işletim sisteminin fiyat farkı sadece 30 ila 80 tl arasında değişen bi fark olacaktır ki buda
öyle abartılacak bi rakam değildir.

(32 bit ile 64 bit farkına gelince yaklaşıkk olarak %10-20 bir hızlanma beklenebilir. Ancak normal bir gözün 10 salise tutan bir işlemin
8 salise sürmesini farketmesi pek olası olmasa gerek)
Katılamıyorum malesef çünkü bir projenin baştan sona çizilip bitmesi 10 salisede tamalanmıyor genel olarak düşünürsek her maus hareketinde
çizim bitene kadar bu 2 salise farlar birike birike totalde çok büyük sürelere ulaşabilir 30 dakika da bitecek bir proje neden 20 dakikada da bitmesin

Benim fikrim 64bit ve Hyper Threading e tam destek acil yapılması gerekenler arasında olmalı.yurt dışına açılıyoruz
profosyonellik konusunda Adeko nun imajı müthiş artacaktır.

www.cizimci.com
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Volkan Manioğlu
AutoDesk LA - MSCE
M-Dizayn Bilgisayar Destekli Tasarım - Tanıtım ve Reklam Ajansı


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2010 21:01 

Kayıt: 01 Haz 2007 09:41
Mesajlar: 244
Konum: Turkey
Açıkçası bizde bu konuda muzdaripiz henüz 10000px den büyük dosyaları editleyecek bir programa raslamadık.

www.cizimci.com


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2010 14:08 
Site Admin

Kayıt: 07 Oca 2002 13:14
Mesajlar: 1085
Konum: Turkey
Söylemek istediğim şuydu:

Şu an üzerinde kafa patlattığımız konu gerçek-zamanlı render, yani render süresinin 1 saniyenin altına inmesi.

Diyelim 1000 tane toplama işlemimiz var, CPU'lar (merkezi işlemciler) bunları sıra ile yaparlar, ve bu yüzden işlem sürati (frekanslar) önemlidir. Atıyorum saniyede 1 işlem sürati olan bir CPU sözünü ettiğimiz toplama işlemini 1000 saniyede yapar.

GPU (grafik işlemciler) ise CPU'lardan farklı olarak <i>eğer bu işlemler birbirini etkilemiyorsa yani birinin sonucu diğerininkine bağlı değilse (yahut bağımsız hale getirilebilirse)</i> tüm bu 1000 işlemi 1 saniyede yaparlar.

Sözün özü 1-2 sene içinde <b>"render'a bırakmak"</b> kavramı tarihe gömülecek. Biz bu yönde kafa patlatmayı daha mantıklı ve sizlerin yararına görüyoruz.

Şu an itibariyle ARGE ekibimiz, GPU üzerinden ADeko 10 beta'da gölge+yansıma+çevresel perdeleme (Ambient Occlusion: üç kağıtlı GI) işlemleri 1 saniyenin altına indirmeyi başardı.

CPU ve GPU farkını anlatan bir video için bkz:
http://www.youtube.com/watch?v=XtGf0HaW7x4

İlaveten şu bilgiyi de çıtlatayım, ARGE ekibimizin şu an üzerinde çalıştığı konulardan biri de render bittikten sonra sahnedeki her bir ışık şiddeti ile gerçek zamanda oynanabilmesi. Yani <i>"tüh şu gölge fazla koyu olmuş, ışık şiddeti ile oynayayım, bir daha render'a bırakayım"</i> devrini bitiriyoruz, inşallah.


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2010 12:27 

Kayıt: 18 Oca 2010 17:35
Mesajlar: 13
Konum: Turkey
Bahsettiğiniz olay Max 2010'a dahil edilen sistemin aynısı.

Konuyu İzmir bayinizden Adeko'yu satın alırken öğrenmiştim. Gayet güzel bir istem bu konuda takdir ettim zaten programınızı.

umarım dediğiniz şeyler gerçekleşir fakat.

Adeko 10; Kasım'da çıkacaktı, sonra sırasıyla aralık ocak ve şimdi bayimin söylediği şubat oldu. Şubat ayındayız.

Çıkışı netleşti mi yoksa hala belirsiz midir?.

Volkan Manioğlu
AutoDesk LA - MSCE
M-Dizayn Bilgisayar Destekli Tasarım - Tanıtım ve Reklam Ajansı


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2010 23:57 

Kayıt: 21 Oca 2010 02:19
Mesajlar: 31
Konum: Germany
evet bizede ocak sonu dediler ama şubat oldu halen birşey yok


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2010 13:08 
Site Admin

Kayıt: 07 Oca 2002 13:14
Mesajlar: 1085
Konum: Turkey
Söz olarak algılamayın, ama Mayıs başına yetiştirmek için kendimizi zorluyoruz.


Başa Dön
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2010 18:59 

Kayıt: 18 Oca 2010 17:35
Mesajlar: 13
Konum: Turkey
Mayıss.

Aslında çok fazla uğraşmayıp 10'u çıkarmadan 11 olarak 2011 de piyasaya sürebilirsiniz.

Programı sürüp sonradan upgradelerini çıkarsanız daha güzel olur sanırsam.

biz bunu 2011'e bağlayalım:)

Volkan Manioğlu
AutoDesk LA - MSCE
M-Dizayn Bilgisayar Destekli Tasarım - Tanıtım ve Reklam Ajansı


Başa Dön
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni bir başlık gönderCevap gönder 1. sayfa (Toplam 1 sayfa)   [ 15 mesaj ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 37 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net


Türkçe çeviri: phpBB Türkiye